• Home
  • Partenariato
  • Risultati
  • Output
  • Contatti
  • Eventi
  • Newsletters & Press
  • Português de Portugal (pt-PT)
  • Italiano (Italia)
  • Deutsch (Deutschland)
  • Français (France)
  • English (United Kingdom)
Il Progetto DISI</br> Digital Innovation for Social Inclusion

Il Progetto DISI
Digital Innovation for Social Inclusion

"Il fenomeno dell'esclusione sociale dovuta alla scarsa alfabetizzazione è piuttosto allarmante rispetto alla popolazione europea, ma diventaancor più drammatico se consideriamo la tipologia di migranti che arrivano attualmente in Europa. La maggior parte di loro ha competenze di alfabetizzazione molto basse, che limitano la loro possibilità di integrazione e di esercitare i diritti di cittadinanza, con evidenti rischi per la sicurezza all'interno della società. Il progetto DISI è incentrato sull'uso delle Tecnologie Informatiche per la Comunicazione a supporto delle metodologie di insegnamento e apprendimento della lingua L2 del paese ospitante per immigrati e rifugiati analfabeti "

Erasmus+ Programme KA2 STRATEGIC PARTNERSHIP FOR ADULT EDUCATION N° 2017-1-IT02-KA204-036811
Conferenza Finale

Conferenza Finale

11 ottobre 2019

Montpellier - Francia
Prossimo Meeting

Prossimo Meeting

12 ottobre 2019

Montpellier - Francia

Project's Partners

a few company...

Read more ...

Read more ...

Read more ...

...

Read more ...

...

Read more ...

Read more ...

...

Project's Events

Kick-off Meeting 27th -28th November 2017
Meetings
Kick-off Meeting 27th -28th November 2017 →
Torino Italy
2nd Meeting 25th -26th June 2018
Meetings
2nd Meeting 25th -26th June 2018 →
Viseu Portugal
14th and 15th February 2019
3rd meeting
14th and 15th February 2019 →
Hamburg (Germany)
October 12, 2019
4th meeting
October 12, 2019 →
Montpellier France
© FINANCED BY THE EUROPEAN UNION. 2017 - 2021
Erasmus+, Cooperation for innovation and the exchange of good practices, Strategic Partnerships for adult education. N° 2017-1-IT02-KA204-036811. The European Commission support for the production of this publication does not constitute an endorsement of the contents which reflects the views only of the authors, and the Commission cannot be held responsible for any use which may be made of the information contained therein.